Wieluń na sportowo

W ubiegłym roku szkolnym Publiczne Gimnazjum im. Bł. Maksymiliana Binkiewicza w Wieluniu wzięło udział w programie Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacji BGK „Młody Obywatel na sportowo”. Grupa piętnastu uczniów i uczennic pod opieką pani Eweliny Placek realizowała temat „Kronika sportowa” oraz „Ruch z sensem”.

 

Uczniowie postanowili zachęcić do aktywnego spędzania czasu nie tylko swoich kolegów i koleżanki, ale całą społeczność miasta. Przywracanie dawnych gier i zabaw zostało połączone ze zbiórką na rzecz uczennicy klasy 3 Gimnazjum -  Żanetki. Lekarze rozpoznali u niej nowotwór mózgu.

 

Dzięki warsztatom i pomocy trenera z Centrum Edukacji Obywatelskiej grupie projektowej udało się wypracować plan działania oraz podzielić się obowiązkami.

 

Uczniowie zorganizowali Dzień Dziecka na sportowo. Przygotowali szereg gier i zabaw dla uczniów szkoły. Pomysły na gry uzyskali od swoich rodziców i dziadków. Pojawiła się gra w gumę, rzut ringo, zabawa w dwa ognie, gra w klasy i wiele, wiele innych.

 

Dzięki pomocy pani dyrektor, grupie projektowej udało się dołączyć do Miejskiego Festynu z okazji Dnia Dziecka, którego organizatorem było miasto Wieluń. Uczniowie mieli tam stoisko, na którym przygotowywali różne figurki gipsowe, prace z modeliny, które były formą „cegiełki”. Pieniądze z ich sprzedaży zostały przekazane na rzecz Żanetki. Dodatkowo grupa zorganizowała szereg atrakcji dla najmłodszych uczestników m.in.: malowanie twarzy oraz dawne gry i zabawy, przećwiczone wcześniej w szkole.

 

Ponadto grupa projektowa wzięła udział w Rodzinnym Festynie, którego organizatorem było zgromadzenie o.o. Franciszkanów. Były gry i zabawy z najmłodszymi, malowanie twarzy oraz sprzedaż wyrobów ze szkolnej manufaktury.

 

Podsumowaniem projektu była prezentacja multimedialna dla całej szkolnej społeczności. Grupa projektowa zyskała satysfakcję, założone cele zostały osiągnięte, a Żanetka otrzymała wsparcie finansowe na dalsze leczenie i rehabilitację.

 

Dzięki realizacji projektu uczniowie zdobyli doświadczenie w pracy zespołowej, nauczyli się słuchać innych i organizować wydarzenia tego typu. Co najważniejsze projekt wpłynął na zwiększenie poczucia pewności siebie wśród uczniów.