Kolorowy zawrót głowy i wizerunek naszego miasta gotowy...

W poniedziałek 24 kwietnia odbyło się drugie spotkanie grupy programu Młody Obywatel. Na początku pani dyrektor opowiedziała, jakie są zależności między miastem, Radą Miasta a szkołą jako instytucją.

Następnie uczniowie i uczennice zostali podzieleni na 4 zespoły – każdy z nich stworzył od podstaw jedno miasto: żółte, zielone, pomarańczowe i czerwone. Mieszkańcy i mieszkanki miast wybrali swojego burmistrza, wyznaczyli granice miasta i je nazwali, określili zasady panujące w ich mieście, rozwinęli przemysł różnego rodzaju. Cóż, jeśli miasto było jednokolorowe – w żółtym kraju dzieci chodziły w żółtych mundurkach do żółtej szkoły, a w czerwonym – grali czerwoną piłką na czerwonym boisku. W zielonym kraju było zielono – nawet lekarze nosili zielone fartuchy. W pomarańczowym wszyscy jeździli pomarańczowymi samochodami w pomarańczowych kapeluszach.

Do czasu, aż pewnego dnia... stało się coś niesamowitego! Zerwał się silny wiatr i przywiał czerwoną koszulkę do zielonego kraju, żółtą do pomarańczowego itd. Mieszkańcy odkryli, że są inne kolory, że ich miasto też może być kolorowe. Wysłali przedstawicieli i przedstawicielki do sąsiednich miast, a ci z kolei opowiedzieli, co ciekawego tam zobaczyli. Zaczęły się odwiedziny, granice miast nieco się zatarły... Rady miast musiały zmienić zasady obowiązujące w ich mieście. Wprowadzono zapisy o uznaniu innych kolorów, o współpracy z innymi miastami. Miasta rozkwitły różnymi kolorami. Czego się dowiedzieliśmy? Czego się nauczyliśmy? W podsumowaniu uczniowie i uczennice wskazali na tolerancję, na otwartość na innych, na współpracę, ale też na przydatną wiedzę o działaniu miasta i jego rady. Wiedzę tę sprawdzimy jutro w praktyce – w czasie spaceru badawczego do Urzędu Miasta w Radlinie.