Promocja projektów

 

Pomysł, wybór tematu projektu, rozpisanie swojego zadania to jeszcze nie wszystko. Ważne jest także, aby informacja o projekcie, który realizujecie dotarła do jak największej ilości osób, nie tylko z Waszej miejscowości, czy z Waszego regionu. To, co robicie może zainspirować innych, dlatego warto dzielić się swoimi dokonaniami. 

Sposobów promocji może być wiele. Można wykorzystać różnorodne narzędzia, to wszystko zależy od grupy odbiorców, do których chcecie trafić. Pamiętajcie, że nie wszyscy czytają gazety, że są takie osoby, które nie korzystają z Internetu, dlatego warto wykorzystać różne drogi i narzędzia promocji.

Do podstawowych sposobów promocji możemy zaliczyć:

  • pozyskanie patronatu medialnego – tutaj możecie zgłosić się do lokalnej gazety, radia czy telewizji,
  • przygotowanie informacji prasowej i rozesłanie jej do lokalnych mediów – rozsyłacie przygotowaną notatkę do osób, instytucji, które chcielibyście powiadomić o tym, co robicie,
  • przygotowanie plakatów, ulotek, broszur – możecie kogoś poprosić o przygotowanie projektu graficznego lub np. własnoręcznie wykonać plakaty, które rozwiesicie w wybranych miejscach.

Promować projekt można także tworząc do niego różne, dodatkowe wydarzenia np. konkursy, działania w terenie – happeningi, działania w Internecie, czy na portalach społecznościowych. Dobra promocja pozwoli nie tylko dotrzeć Wam z projektem do różnych odbiorców, może być też doskonałym sposobem pozyskania nowych partnerów. 

 


Prezentacja projektu podczas Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w czerwcu 2015 r. Uczestnicy nosili koszulki z logotypem MOBa, które sami zaprojektowali. 

 

Podczas promocji nie zapomnijcie podać informacji, że projekt jest realizowany w ramach programu „Młody Obywatel”, którego organizatorami są Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Fundacja BGK.  Możecie taką informację zawrzeć w treści lub umieścić logo tych instytucji. Jest to dobry sposób na podniesienie rangi projektu, który realizujecie, jego prestiżu oraz na łatwiejszą współpracę z lokalnymi instytucjami.

Szczegółowe wskazówki, jak promować projekt zajdziecie w naszej publikacji: „Młody Obywatel na sportowo, Czyli jak rozruszać okolicę?” oraz w dodatkowych materiałach, które znajdziecie TUTAJ.